Автор огляду (учасник чату darius chat під ніком @d_mrktn)

Вечір п'ятниці ... Ви запросили друзів до себе додому пограти на консолі, вас п'ятеро або шестеро, ви сіли в коло і вирішуєте в що пограти. Після кількох хвилин роздумів ваш вибір падає на файтинг. Ідея супер - файтинг є одним з найпопулярніших ко-оп ігор, але є одна проблема - файтинг це гра для двох. Доведеться одним сидіти і спостерігати, як пара друзів надираються друг-другу зад. Та й одні вміють добре грати в Мортал, інші в Стріт Файтер, вибрати щось одне де всі рівні - досить складно. Та й вже дістали ці однотипні накачані бійці. І що ж робити?

Однак це проблема вирішується дуже легко - Super Smash Bros. Ultimate (SSB). У цю гру навряд-чи хтось грав в принципі з ваших друзів, а якщо і грав і навіть є задротом - то це буде один персонаж, а в грі їх вже 81 (нехай деякі є відзеркаленням один одного). Але це ж не файтинг - викликніть ви. Ні, друзі, SSB це що ні є справжнісінький файтинг з дуже великою варіативністю геймплея. Але давайте детальніше.

Почнемо з того, що це гра Nintendo, і більшість персонажів це персонажі її ігор. Навіть якщо у вас не було в дитинстві ні NES, ні її китайської копії, ви все одно знаєте братів водопровідників, або дивилися Покемонів. У будь-якому випадку ви зі 100% ймовірністю знайдете персонажа якого ви дізнаєтеся і який вам сподобається. Першим фактом, який відрізняє SSB від стандартних файтингов, це кількість гравців. У Локальному бездротовому режимі може брати участь до 8 гравців або 4 в онлайні. При чому ви можете грати як командами, так і кожен сам за себе. Можете поставити проти себе ботів з різними рівнями складностями, де 9-ий рівень дійсно складний.

Суть геймплея - це вибити противника з арени. З кожним втратою по противнику у нього зростає відсоток і чим вище відсоток - тим сильніше ваші атаки відштовхують противника. В результаті якщо противник впав за арену - він втрачає життя і стає на крок ближче до програшу. Але якщо не подобається такий режим - змініть в налаштуваннях і буде у вас звичайний файтинг з кількістю життів. Взагалі настройка в SSB дуже гнучка. Тут є десятки самих різних предметів, які можна відключити. Тут є найрізноманітніші арени, при чому вони не просто перемальовували - вони реально різні, а якщо ні одна не сподобалася - можете намалювати свою і додати механіки на вибір.
Все це дає величезну реіграбельность і море фана для всієї компанії.

Але якщо цього мало - в грі є декілька режимів, починаючи від стандартної бійки, до створення турнірів. Можна налаштувати найдрібніші аспекти, такі як збільшення шкоди для відстаючих, кількість часу бою або кількість життів. Все на ваш вибір.

На самому початку я написав, що навіть якщо гравець вміє грати в цю гру - то він буде сильним на одному або двох персонажах. На самому початку у нього хоч і буде перевага, але воно швидко нівелюється - адже геймплей в цій грі досить простий. Якщо в стандартних файтинга сильні удари і комбо це множинне натискання певних кнопок і їх послідовність, то в SSB все простіше. Всі особливі удари це комбінації однієї або двох кнопок, але тут ні натяку на казуальность. Адже хай ударів і мало - але механіка бою, швидкість і особливість персонажів зводять цю гру в ранг дуже скілозавісімих ігор. У цій грі різні удари залежать в більшій мірі не від комбінацій - а від ситуацій. Ви біжите - буде один удар, стоїте - інший. Ви в повітрі - все ваші стандартні удари можуть бути в чотири сторони. На вас летить дуже сильний удар - використовуєте щит, а якщо гравець блокує всі ваші удари в щит - використовуйте захоплення. І не стійте на місці - саме рух запорука успіху.

Крім того, що кількість персонажів величезна, так і персонажі різні не тільки за своїм виглядом або своїм особливим ударам - так і за розмірами. Як приклад маленького Пічу навіть не будуть зачіпати прожекттайли від високих персонажів. Персонажі поділяються на важких, а слідчо і великих, на стандартних-середник, і на маленьких швидких персонажів. Важких - важче вибити з арени, а їх удари дуже болючі, особливо по маленьким персонажам. Але і швидкість їх досить повільна. Крім цього одні персонажі мають мечем, інші покладаються на дальню атаку, треті набагато легше повертаються на арену. Все це в сумі робить SSB складним і простим одночасно, але максимально захоплюючим в кожному матчі.

В результаті SSB пропонує безліч можливостей для створення прекрасного вечора з друзями, а наступного дня ви будете згадувати як хтось на Пікачу вже під 98 відсотків провів комбо в повітрі і вибив майже незайману Зельду з арени, показавши, що навіть маленькі електричні гризуни здатні перемагати загартованих в боях принцес.