Нещодавно пройшов масштабний міжнародний турнір з кібербаскетболу — FIBA ESPORTS OPEN III. До складу Української збірної увійшли гравці найбільшої кіберспортивної платформи в Україні — ESportsBattle. Тож організатори платформи поспілкувалися з гравцями збірної і з співзасновником та президентом Федерації Кібербаскетболу України Максимом Утєхіним. Команда розповіла про свою участь та результати в турнірі, а також про майбутнє та розвиток кібербаскетболу в Україні.

Кібербаскетбол менш популярний за інші кіберспортивні дисципліни. Така ситуація тільки в країнах СНД?

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Так, насправді аудиторія кібербаскетболу не така велика як в інших дисциплінах. Але в країнах СНД є свої ліги та дуже непогані команди. На жаль, кібербаскетбол не може конкурувати з кіберфутболом, але в нас є своя аудитория яка з часом буде збільшуватись.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Кібербаскетбол повільно набирає обертів, але це не тільки у нас в країні так. Всі кібердисципліни розвиваються, в усі починають інвестувати, зокрема і в кібербаскетбол.

Щодо інвестицій, яка ситуація з інвестиціями в кібербаскетбол в Україні?

Максим Утєхін — президент UCBF

Інвестиції є, але в Україні з баскетболом не все так просто.

Більшість світових турнірів проводяться за підтримки беттинг-компаній, але наша законодавча база поки не дає таких можливостей. NBA 2К досить строго контролює усі дозволи та монетизацію.

Ми намагаємось розвивати кібербаскетбольний рух та розповсюджувати інформацію, але зустрічаємо в себе на шляху певні труднощі. Наприклад, ми граємо на консолях, але сьогодні це не дуже популярна платформа. Якщо б ми грали на ПК, було б на 50% легше.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець ESportsBattle

Щодо інвестицій у кібербаскетбол в Україні — у нас із цим тяжко. Ми можемо перейняти міжнародний досвід, наприклад, в США колишні гравці NBA виступають спонсорами кібербаскетбольних команд.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Мені здається шо інвестиції прийдусь з часом, наразі кібербаскетбол в Україні тільки розвивається і говорити про великі інвестиції ще зарано.

На мій погляд, ви відмінно виступили на турнірі Fiba eSports Open lll. Як ви самі оцінюєте свою гру? Чи задоволені ви результатом? Що, на вашу думку, стало основною проблемою і завадило пройти далі в турнірній сітці?

Микита Кодимський — JakkerDark — Shooting Guard

Спочатку був проведений відбірковий турнір, за його підсумками з найсильніших гравців була сформована наша збірна. Після турніру у нас залишалося близько трьох тижнів для тренувань.

В Україні все тільки починає розвиватися: країна три рази виступала на FIBA ​​і всі рази були різні ростери. В той час як в Латвії, Німеччині, Італії кібербаскет набагато популярніший і збірна може грати одним складом 3-4 роки. Різні підходи дають різні результати.

Зараз ми підійшли до підготовки більш професійно, і досить багато тренувалися, але, на жаль, нам не вистачило досвіду. З огляду на ці фактори і на те, що половина складу освоювала нові позиції і нові механіки гри, я вважаю, що ми впоралися дуже добре.

Варто також сказати, що ми грали проти найсильніших команд цього чемпіонату — Росії і Латвії, які зустрілися в фіналі, і, я думаю, що ми проявили себе прекрасно. За цей проміжок часу і за таких умов ми показали кращий варіант, який можна було показати.

В'ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward

Ми показали досить непоганий рівень. Хлопці, які зібралися в збірній, дуже сильні в індивідуальних навичках, але нам не вистачило кілька запасних геймпланів. Це все змушує замислитись про те, як нам вирости як команді.

Проти вас виступали досить сильні суперники. З якою з команд було грати складніше, чому? З якою командою було грати цікавіше, чому?

Олександр Кічкайло — UCBF2k — Power Forward

Найсильнішою та найцікавішою командою супротивників стала команда Росії. Вони рухалися набагато крутіше, більш злагоджено та ефективно, на відміну від будь-яких інших команд, з якими ми зустрічалися до чемпіонату.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Я знаю практично всіх гравців. Середній вік гравців збірної Росії становить 17-18 років, і кібербаскетбол є їхнім основним грошовим доходом, тому хлопці грають дуже багато і дуже добре знають механіку гри, анімації, що дозволяє їм робити деякі речі наперед.

Крім того, у них хороша зіграність — збірна була зібрана з двох команд, відповідно між ними вже була якась хімія, певний стиль гри. У нас п'ять різних гравців, з різними поняттями і різним стилем гри. Супротивники ж поєднали досвід, навички і зіграність. Я знаю цих хлопців, вони добре грають й справедливо забрали перше місце.

Ви взяли собі на озброєння якісь фішки / тактики / стратегії, які використовували інші команди? Які?

Микита Хорошавин — SERG_FOX — Point Guard

Я побачив божевільний захист і у Російської команди, і у Латвійської. У них якась інстинктивна ротація. Ці команди настільки злагоджено грають в захисті, що просто не дають дихати гравцям нападу. Якщо Росія просто добре змінюється, то Латвія робить даблтім гравців, особливо розігруючого, що дуже сильно заважає при будуванні атаки. Під час даблтіма повинен просідати захисний лад команди, але у Латвії він не просідав взагалі, і вони могли вчасно замінитися — один гравець міг зайняти таку позицію, що закривав собою відразу двох відкритих гравців і перехоплював пас, якщо м'яч йшов комусь із них.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Потрібно дотримуватися ме́ти (найбільш ефективна стратегія, обумовлена поточним балансом гри). Зараз, це гра в двох розвідних. Якщо душать одного, а у нас Fox’а задушили сильно, то потрібен другий гравець, який може розводити м'яч. Якщо ти потрапляєш проти серйозного захисту, то один гравець не може розвести м'яч. Практично всі хороші збірні це робили. У нас, на жаль, такої можливості не було, ми грали через 4-го шутера. Можна виграти і без ме́ти, але для цього рівень скіла і награність повинні бути на дуже високому рівні, тому простіше використовувати те, що вже працює.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Чужого нам не треба!

Хочеться знайти свою гру, і не бути схожими на когось.

Будь-які змагання — стрес, а тим більше, коли в турнірі бере участь така велика кількість команд. Як справляєтеся зі стресом? Чи мав місце стрес під час змагань?

В'ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward

У мене хвилювання не було. Я знав до чого ми готуємося, яка перед нами стоїть задача, і в які рамки потрібно вкластися. У нас з'явився хороший малюнок гри і є зростання. Ми показали досить непоганий рівень. На перший план виходять більш технічні моменти: у мене не найкращий інтернет і мені доводилося їздити грати до мого батька, що зовсім незручно. Тому для мене дизмораль може дати тільки якийсь технічний момент. У команді була відмінна атмосфера.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

У кібербаскеті зараз така тенденція — середній термін життя команди 3-4 місяці. Загалом це відбувається через внутрішні конфлікти або розбіжностей в команді. Тут я дуже здивований нашою збірною. Не було такого, щоб хтось тикав пальцями на помилки і не було жорсткої дизморалі в команді. Ми повинні один одного мотивувати і бути відповідальними за помилки. Були розмови на підвищених тонах, але як без цього? В іншому все було в рамках здорового спілкування та конструктивної критики.

Олександр Кічкайло — UCBF2k — Power Forward

Нормально ми реагуємо. Все ХАРАШО! )))

Всі дорослі і адекватні люди, тому не було ніяких проблем.

Максим Утєхін — президент UCBF

Звісно, були моменти, коли ми налаштовували гру, рухи. Ми чули, як скрипіли джойстики та кнопки в руках у пацанів, і нерви були. Питань найбільше було до Микити Хорошавіна, тому що від нього вимагалося найбільше ігрової концентрації, і на нього ми насідали максимально. У нас було всього три тижні на підготовку, в один з яких Микита і Сем прокачували своїх персонажів під команду. Ми їх чекали і вони були під нашим щоденним тиском, і незрозуміло взагалі як вони це пережили.

Микита Хорошавин — SERG_FOX — Point Guard

Всі, хто прокачував персонажів, проводили в грі мінімум по 12 годин на день. Вранці снідали і відразу сідали грати, щоб встигнути до турніру. Увечері ще загальне тренування, що тривало 4 години.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Стресу точно не було. Хвилювання — так. Але це нормально, хочеться показати гарний результат і дістатися поставленої мети.

Микита Кодимський — JakkerDark — Shooting Guard

Я вчуся дистанційно — у мене на компі пари, на телевізорі гра. Зараз у мене жорсткий ретрит, тому що весь свій вільний час я присвячував грі. Прокачування персонажів — це було дуже важко.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Повертаючись до питання про наш виступ, хочу сказати, що дуже пишаюся хлопцями. Я досить давно перебуваю в змагальній темі, і знаю, що напрацювати командну хімію дуже важко. Мало того, що хлопцям довелося прокачувати нових гравців, для них це ще й нові позиції. Російські гравці грають на своїх позиціях більше року, нашим хлопцям довелося перебудовуватися — це непросто. Можливо, ми показали не дуже добрий рівень, але з огляду на всі обставини, все що нам довелося подолати за три тижні — ми зробили максимум, який можна було вичавити. Краще ми не могли зіграти. Дати нам рік-два, різниця буде на обличчя. З максимальною концентрацією я можу грати годину, після години вона знижується. Той факт, що хлопці грали по 12-13 годин на день, це просто подвиг.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець ESportsBattle

Загалом спокійно, але буває.

Спокійно реагую, так як в наступному моменті можу зробити таку саму помилку.

Є серед вас хтось, хто заробляє чисто кібербаскетом?

Максим Утєхін — президент UCBF

Тут немає нікого, хто заробляє чисто баскетболом. Це професіонали і досвідчені хлопці, але на даний момент це більше любов до кібербаскетболу, ніж заробіток, який може бути в перспективі, як в країнах з більш розвиненою культурою кіберспорту.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець ESportsBattle

Наразі немає, але незабаром це стане основним заробітком.

Наскільки важко поєднувати основну роботу і тренування?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Думаю, у всіх по-різному. Я неодружений, наприклад, і інші захоплення вставляю в тренувальний графік. Коли був одружений, було, звісно, важче поєднувати.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець ESportsBattle

Для мене було складно, на тренування треба багато часу.

Максим Утєхін — президент UCBF

У Сема маленька дочка. Він тримав її на руках і грав матч, товариські ігри перед турніром.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Зовсім не важко, головне правильно використовувати свій вільний час

Наскільки турнір FIBA Open III масштабний, та наскільки він котується в світі?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Топові гравці вже не сильно хваляться, що вони грали в FIBA, але, тим не менше, всі країни беруть в ньому участь. Зараз не так багато всесвітніх альтернатив. На першій FIBA було 17 команд, на другій 30, на третій — вже 60. Видно, що люди прагнуть брати участь в цьому турнірі.

Максим Утєхін — президент UCBF

Перед нами зараз сидять перші гравці в Україні, які мають ліцензію FIBA ​​— це рівень професійного кібербаскетболіста. Наскільки це серйозно чи несерйозно, але у мене, наприклад, ліцензії немає, а я хотів би її мати.

Чим цінна участь в турнірі для команди і кіберспорту в Україні?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Є певна гордість представляти країну, неважливо виграв ти чи програв. Всі грають в NBA 2К, але не всі можуть сказати, що «я представляв країну». Для багатьох це звучить смішно — «ааа, кібербаскетбол, це все іграшки», але через 10 років це не буде «іграшка» — киберспортсменів будуть дивитися, як професійних спортсменів. І коли ти скажеш «я здобув першу перемогу своїй країні» — це буде щось значити. Думаю, що далі багато хороших гравців будуть підтягуватися до офіційного руху. Я відчуваю, що багато людей вже починають думати «я теж хочу, щоб мене показували по телевізору. Я хочу почути, що про мене кажуть коментатори, як на мене відреагували глядачі». Тенденція така, що люди починають сприймати змагання серйозніше і хочуть брати участь. Тому для мене представляти збірну України — це дуже приємний момент.

Максим Утєхін — президент UCBF

Ми дуже добре подружилися з FIBA ​​та Українською Федерацією Баскетболу.

У FIBA ​​є вимога, щоб будь-яка організація, яка просуває кібербаскетбол має бути пов'язана з основною федерацією, яка в подальшому верифікує всіх гравців. Ми не можемо брати участь в турнірі без материнського спорту — баскетболу. Ми спілкуємося з FIBA ​​та даємо можливість великому баскетболу сказати «привіт» одне одному і для нас це дуже добре, тому що ми інтегруємося в європейське середовище кіберспорту.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Участь збірної України цінна, на мій погляд, перш за все тим, що ми створюємо певний бренд на світовій арені кібербаскетболу.

Ваші плани на майбутнє. Чи буде існувати збірна в такому ж складі? Які турніри плануєте грати наступними?

Максим Утєхін — президент UCBF

Хлопці грають в різних командах, і якщо вийде зібрати збірну в тому ж ростері, це буде добре. До наступного чемпіонату світу цей склад офіційно є збірною України. Якщо у нас буде якась зустріч, ми будемо збирати цей склад.

В'ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward

Нам є куди рости і для цього у нас є всі необхідні умови. Кожен знає свою справу. Потрібно збиратися пару разів на тиждень, обговорювати потрібні нам білди, кого додати в команду. Я вважаю, що ми зробили крок, який дає нам грунт, щоб рухатися в майбутнє. Елемент, який нам би дуже сильно допоміг — це наявність Суперліги, тому що була б зовсім інша конкуренція.

Що може допомогти розвитку кібербаскета в СНД?

В'ячеслав Самойленко — And1st3pback_tr3 — Small Forward

Онлайн турніри і наявність оффлайн залів з ігровими консолями. Дуже багато людей, які хочуть грати, але у них немає на чому.

Дмитро Чурюмов — креативный директор UCBF

Більше турнірів в різних режимах. Play Now буде легше для нових гравців, тому що Pro-Am — більш професійні режими, на які потрібно більше часу. На кожному турнірі ми бачимо нові обличчя, і це круто.

Максим Утєхін — президент UCBF

Чим більше турнірів, тим більше змагальних можливостей, і тим більше хороших гравців. Ми організовуємо власні турніри, але не проти інших організацій, які будуть популяризувати цей напрямок у кіберспорті.і

Микита Хорошавин — SERG_FOX — Point Guard

Я вважаю, що вже пройдено довгий шлях. Рух в Україні виник тільки рік тому, в травні. А сьогодні Україна відіграла вже три турніри від FIBA, багато турнірів пройшло під егідою ФБУ. У всякому разі, є куди зростати, і ми будемо це робити.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Медіа підтримка та популяризація самої гри серед школярів та студентів. Постійні турнірі та івенти.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець ESportsBattle

В нас вже є підтримка великого баскетболу. Потрібні постійні турніри івенти змагання, публічні трансляції. Чим більше ми будемо популяризувати кіберспорт — як рівну дисципліну звичайному спорту, тим швидше буде розвиватися, в тому числі, і кібербаскетбол.

Ви всі самоучки, як ви ставитеся до академій і навчання кібердісціплінам?

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Всі йдуть в профі через любов до відеоігор. Спочатку це захоплення. Пізніше, коли людина починає відчувати свої навички, свої переваги, вона починає думати: "може я можу в турнірах брати участь, може я можу за збірну зіграти". Я думаю, людям буде цікаво, щоб їх навчали, вже коли вони самі інтегруються у гру і розберуться. Знаю, що більшість людей, які грають серйозно, починали по фану. Після цього вони зрозуміли, що грають краще ніж інші і на такому рівні вони можуть вже самі тренувати.

Максим Утєхін — президент UCBF

Людина, яка тренує, повинна бути авторитетом, психологом, другом. Ти повинен знати, до кого йдеш. Треба хотіти прийти до цієї людини, хотіти пограти з нею.

Олександр Підопригора — Deivi_Jones — Сenter / Shooting Guard, гравець ESportsBattle

Мені здається що кіберспортивні академії можуть значно підвищити рівень підготовки гравців.

Олег Гусєв — OG-GhettoOdessa — капітан — Сenter

Я думаю, що у кіберспортивних академій є тенденція на розвиток у майбутньому. Зараз люди віддають дітей на великий теніс, тому що вважають, що в майбутньому це може принести якийсь профіт, гроші. В нашій країні батьки не відносяться до кіберспорту серйозно. В Європі, наприклад, все навпаки. Я граю з батьком з Нідерландів — йому 40 з чимось років. Його молодший син, якому 11 років, постійно грає. Я питаю: "Слухай, ти не думаєш, що це не дуже добре, що твій син постійно грає?". На що він мені відповів: "Йому це подобається, я хочу, щоб це заняття почало приносити йому гроші".

Скажи зараз своїм батькам, що ти хочеш заробляти граючи у відеоігри, тобі дадуть запотиличника і відправлять вчити уроки. В Європі люди вже говорять: "Я хочу допомогти своїй дитині розвиватися в цьому напрямку". Думаю, скоро наші батьки побачать в цьому майбутнє і будуть віддавати своїх дітей на кіберспортивні курси так само, як і на курси програмування. Просто кіберспорт ще не набрав потрібних обертів.

Куди йти, до кого звертатися, якщо я хочу почати свій шлях в кіберспорті?

Максим Утєхін — президент UCBF

Слава Самойленко про це вже говорив: нам потрібно більше місць, де буде обладнання, як раніше були комп'ютерні клуби. Якщо ти хочеш тренуватися серйозно — тобі в будь-якому випадку потрібна консоль.

Андрій Мазяр — Andrik4891NBA — Point Guard, гравець ESportsBattle

Звичайно потрібно вчитися у професійних гравців. Одну з таких можливостей надає академія ESportsBattle.

Що хотіли б додати?

Максим Утєхін — президент UCBF

Ми довго шукали слоган, щоб дати поняття того, що ми таке.

У підсумку прийшли до варіанту "Everyone can game".

Переклад трохи кострубатий, але ми хочемо, щоб будь-яка людина, незалежно від того, грає вона в баскетбол, футбол, займається боксом, плаванням, читає книжки, змогла грати в цю гру, змогла бути в топі, змогла. Тому наша історія — Everyone can game!

В інтерв’ю прозвучали думки кіберспортсменів про те, що кіберспорт в нашій країні, на жаль, ще недостатньо розвинений та не такий популярний, як в Європі, де всі розуміють тенденцію та рухаються назустріч електронним видам спорту.

Для активного розвитку та популяризації кібербаскетболу, потрібно проводити більше турнірів, що будуть давати кіберспортсменам можливості показувати свою конкурентоспроможність, та давати початківцям шанси навчатися у кваліфікованих тренерів та отримувати професію у сфері кіберспорту.

Саме з цією метою освітня платформа для кіберспортсменів ESportsBattle Academy в січні 2021 року розпочала навчальну програму з кібербаскетболу.

Усі курси в кіберспортивній академії ESportsBattle Academy дозволяють гравцям різних рівнів підготовки покращити свої навички та знання під керівництвом топових практикуючих гравців та тренерів різних кібердисциплін.

Кожен, хто подає заявку на навчання на будь-якому курсі академії, отримує безкоштовний онлайн урок. Таким чином ESportsBattle Academy гарантує якість і актуальність курсу ще до його початку. Академія також дає можливість отримати грант на безкоштовне навчання.

ESportsBattle Academy — це освітня платформа для геймерів-початківців різних кіберспортивних дисциплін та фахівців кіберспортивних професій. Місією проекту є популяризація кіберспорту та підвищення рівня професіоналізму спеціалістів цієї індустрії.

Детальніше про академію, навчальні програми та гранти на безкоштовне навчання на офіційному сайті ESportsBattle Academy:

https://esportsbattle.academy

Поштовхом для запуску кібербаскетбольного курсу стало партнерство кіберспортивної платформи ESportsBattle з UCBF та Федерацією Баскетболу УкраїнESportsBattle.Officialcial — найбільша кіберспортивна платформа в Україні, яка включає кіберспортивну академію, національні турніри, матчі 24/7, а також ком’юніті гравців і фанатів esports.

Слідкуйте за соціальними мережами ESportsBattle Academy, щоб першими дізнаватись про нові кіберспортивні курси та гранти на безкоштовне навчання.

Facebook | Instagram | Youtube | Discord | Сайт ESportsBattle Academy