Пам'ятаю, як в один прекрасний день пофарбували шкільні ворота, і як мені в сонячне сплетіння потрапив м'яч, але я його відбив і став героєм команди.

Пам'ятаю, як ми з пацанами (дорослі адже як нам здавалося) вчили фінти, і при першій-ліпшій можливості на уроці фізкультури після базових вправ і здачі нормативів, бігли до фізрукові за м'ячем.

Пам'ятаю, як хвалилися перед дівчатами своїми навичками і відчували, що весь світ в наших руках.

Дійсно! А хто з наших читачів не любить керувати, командувати і тримати все під контролем?

***

Це все можна поєднати в популярному спортивному симуляторі футболу FIFA.

Сама серія бере свій початок в далекому 1993 році. Це важкий період після расспада Радянського Союзу, розквіт нової ери і звичайно ж, гейминга в зв'язку з розвитком технологій.

FIFA 94 (було ще багато назв) став реальний проривом в світі відеоігор. Справедливості заради, до FIFA 94 були ще спортсіми, але це перша гра, яка надала гравцям вид 3/4 (футбольне поле було показано немов в ізометрії). До цього був тільки вид зверху.

Перша гра серії надавала можливість управляти збірними, в яких футболісти бігали не з своїми іменами. Так як ліцензій ще не було.

Однак, через деякий час серія набула популярності. З кожною новою серією стали додаватися нові фічі:

* FIFA 96 - була отримана Ліцензія FIFPro (з'явилася можливість використовувати реальні імена футболістів
* FIFA 98: Road to World Cup - в зв'язку з найближчим чемпіонатом світу було додано 16 ліцензованих команд з повними достовірними складами і гравцями заміни цієї національної збірної.

Прііна успіху серії серії FIFA в тому, що:

1) Був бум в світі реального футболу, футбольний менеджмент тільки починав розвиватися на міжнародному рівні і протистояння фанатів кінця 90-их, початку 00-их були найвідчайдушнішими.

2) Був бум технічного розвитку. Серія від EА розвивалася семимильними кроками і оперативно вирішувала питання з ліцензіями на ліги або збірні, оскільки федерації футболу були зацікавлені у співпраці і були раді популяризувати футбол для ринку відеоігор.

Ultimate Team
Однак багато шанувальників серії, та й люди, що не грають в FIFA, напевно чули про такий режим, як FUT (FIFA Ultimate Team)

Цей режим був випущений на загальний огляд в грі FIFA 09 в якості платного доповнення, вартістю в 9 доларів.

Що це за режим? Його суть дуже проста: Кожен футболіст в реальному житті є картку, як в Колекціонов карткових іграх.

Завдання геймера - зібрати команду мрії з будь-яких футболістів, які йому до душі, або за яких він хоче пограти в матчі. Можна побудувати команду зі своїх кумирів і не йти на компроміс, а можна побудувати команду з упором на одного конкретного гравця. Можна продавати і купувати картки гравців на так званому "трансферному ринку".
Картки гравців дістаються в нагороду за практично кожна дія, яке виконає геймер в грі.

Кінцева мета - зібрати до кінця сезону команду мрії з найсильніших футболістів і мати в колекції всі головні картки поточного сезону.

Футбольний сезон в UEFA починається в кінці літа - початку осені і триває до кінця весни.
Протягом цього сезону - на окремо взятого гравця можуть випустити кілька карт різних кольорів і своєї сили. (Чим ближче до кінця сезону, тим кращу картку можуть випустити)

Так само картки геймер може отримати з так званих "паків" або як їх ще називають "пакцов"

Паки - випадкові набори як візуальних предметів, так і карток футболістів, які можна або продати на трансферний ринок, або залишити у себе.

Таким чином, гра ділиться на дві ділянки:

1) Виконання різних завдань, покупка / продаж карток гравців для отримання внутрішньо валюти, побудова складу мрії протягом сезону

2) І сам ігровий процес звичайно.

Підрежими Ultimate Team
Всього є 4 основних підрежиму:

1) Squad Battles - оффлайн режим, де геймеру пропонується взяти участь в матчі з випадковими складами гравців і просунутися в ранзі. В кінці певного періоду в залежності від частини FIFA, це було в середньому 7 днів, геймер в залежності від кількості перемог отримує нагороду у вигляді внутрішньо валюти або випадкових наборів з предметами.
2) Division Rivals - онлайн режим, в якому доведеться забиратися на вершину рангової системи в матчах з реальними суперниками (живими гравцями). Підбір суперника зазвичай залочений на найближчих країнах. (Для України це найближчі країни Європи: Польща, Чехія, Росія, Україна, іноді Німеччина) Тут потрібно сказати про те, що є країни, де з'єднання краще (як правило На захід від України - краще з'єднання, це дуже впливає на ігровий процес і в залежно від фізичного розташування гравців, у одного з них є невелика перевага перед своїм опонентом

3) Weekend League - Головний онлайн режим, який проходить як правило щотижня Пятница-Воскресіння.

Це турнір - на який приходять найкращі склади і найвідчайдушніші геймери. Скільки FIFA продала нових геймпадов, ех .... Якщо Ви пройшли Cuphead і Overcooked на платину, і все Соулса поклацати як насіння, ласкаво просимо в Weekend League.

Турнір складається з 20-40 матчів (в різних частинах FIFA було по різному), в перебігу якого необхідно досягти якомога більшого числа перемог. Термін видачі нагороди становить до 7 днів (як і у випадку зі Squad Battles) (Проте в FIFA 22 нагороду можна буде забирати відразу ж по закінченню турніру).

Моя особиста думка, чому у гри, яка руйнує сім'ї, матеріальні цінності і поглинає гроші у її фанатів, така популярність?

Тому що всі люблять мужиків в Труханів (а, ви дочитали до кінця?) Облиште.

Тяга до колекціонування є у багатьох, якщо не у всіх людей:
Машини, човни, яхти, заміські будинки і навіть КЕПС з наклейками в старих шкільних коридорах. Бейсбольні картки і красиві 3Д фігурки улюблених персонажів.
У нашому ж випадку, FIFA сьогодні здебільшого, це геніальний з'єднання любові до футболу, (дитяча мрія в душі стати футболістом, згадуючи себе на тому шкільному стадіоні), з бажанням колекціонувати значущі для тебе речі.
І ця суміш просто порвала багато голів (не зовсім мудрі скажіть Ви).

А я Вам скажу - нікуди правди діти, схема робоча і повертає в дитинство!

А значить - має право бути!